Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Cluster analysis of marketing communication

Abstract

The article discusses the study of motives of consumer behavior on the market of information services; methods of collection of marketing information and its analysis; the role and methods of cluster analysis.

About the Authors

A. V. Balabanova
Russian Academy of entrepreneurship
Russian Federation


G. T. Zhuravlev
Russian Academy of entrepreneurship
Russian Federation


References

1. Балабанова А.В., Журавлев Г.Т. Мотивы покупки товара (услуги) // Ученые записки Российской академии предпринимательства. - 2015. - № 43. - С. 237-251.

2. Балабанова А.В., Журавлев Г.Т Методологические проблемы маркетингово-социальных исследований // Путеводитель предпринимателя. - 2015. - № 27. - С. 57-74.

3. Балабанова А.В., Журавлев Г.Т Статистический анализ маркетинговой коммуникации // Ученые записки Российской академии предпринимательства. - 2016. - № 48. - С. 227-239.

4. Балабанова А.В., Журавлев Г.Т. Маркетинговое исследование поведения потребителей информации // Путеводитель предпринимателя. - 2016. - № 29. - С. 26-37.

5. Журавлев Г.Т., Шабельская А.В. Ранжирование объектов // Финансовый бизнес. - 2014. - № 1 (168). - С. 9-12.

6. Журавлев Г.Т Методология статистической оценки и анализ поведения потребителей на рынке в мегаполисе Москва: Диссертация на соискание ученой степени доктора экономических наук / Московский государственный университет экономики, статистики и информатики. - Москва, 2000.

7. Журавлев Г.Т Эмтиология. Учебное пособие / Г. Т. Журавлев. - М.: АП «Наука и образование», 2008.


Review

For citations:


Balabanova A.V., Zhuravlev G.T. Cluster analysis of marketing communication. Entrepreneur’s Guide. 2017;(33):19-32. (In Russ.)

Views: 304


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)