Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Customer-oriented approach as basis of increase of efficiency of administrative activity

Abstract

The economy of Russia undergoes complex changes now and economic entities need to adapt for the developed business conditions as soon as possible. In article need of implementation of customer-oriented approaches to business is opened, the concepts «efficiency» and «productivity» of economic object are specified. The concepts «loyalty» and «satisfaction» of consumers and their influence on efficiency of administrative activity are considered.

About the Author

T. V. Saprykina
Belgorod National Research University
Russian Federation


References

1. Новейший философский словарь. М. - 1999.

2. Ковалев А.И. Промышленный маркетинг (Часть II) -М.: «Благовест-В», 2002.

3. Щетинина Е.Д. Региональные особенности формирования потребительских предпочтений // Белгородский экономический вестник - 2014. - № 3. Белгород: Изд-во БГТУ.

4. Гришутина С. Клиентоориентированный подход на предприятиях промышленности // Белгородский экономический вестник. - 2010. - № 2. - Белгород: Изд-во БГТУ.

5. Колочева В.В. Оценка и повышение результативности бизнес-процессов предприятия: автореф. дис. канд. экон. наук: 08.00.05 / Колочева Влада Владимировна. - Новосибирск, 2010.

6. Аракелова, И.В. Исследование и анализ экономической категории «лояльность» / И.В. Аракелова // Экономика, социология и право в современном мире: проблемы и поиски решений : ст. и тез. докл. 14-й междунар. науч.-практ. конф., г. Пятигорск, 8-9 сент. 2012 г. / Междунар. акад. финансовых технологий. - Пятигорск, 2012. - Ч. 1. - C. 50-55.


Review

For citations:


Saprykina T.V. Customer-oriented approach as basis of increase of efficiency of administrative activity. Entrepreneur’s Guide. 2015;(25):371-379. (In Russ.)

Views: 256


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)