Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Value of Strategic Planning to Ensure the Sustainability of the Business Structures of Education and Science: Experience and Problems

Abstract

This article presents an analysis of the transformation of the realities ofbusiness organizations and science educators in an effort to improve their competitiveness.

About the Author

A. A. Galushkin
Stolypin International Institute of Informatization and Public Administration; Moscow State University ofRailway Engineering Emperor Nicholas II
Russian Federation


References

1. Ворожцова Л.А., Ешкилев Ю.Б., Рай Е.А. Качество деятельности вуза -реальность или несбыточная мечта (анализ мнения преподавателей, сотрудников и студентов Поморского государственного университета имени М.В. Ломоносова о создании учреждений высшего профессионального образования системы менеджмента качества) // 2010, Сайт Поморского государственного университета имени М.В. Ломоносова. URL: http:// www.pomorsu.ru/_doc/quality/books/publish/way/vorojcov_ewkilev.pdf.

2. Ландау О. Стратегический план маркетинга // 2010, Энциклопедия маркетинга. URL: http://www.marketing.spb.ru/read/article/a55.htm.

3. Менеджмент, маркетинг и экономика образования. Учебное пособие / Под редакцией А.П. Егоршина. - Н. Новгород: Нижегородский институт менеджмента и бизнеса, 2001.

4. Модернизация российского образования: ресурсный потенциал и подготовка кадров. - М.: Высшая школа экономики, 2002.

5. Самохвалова С.М. Оценка эффективности инвестирования инновационных образовательных программ вуза: Автореферат дисс.. кандидата экономических наук. - Красноярск: Сибирский государственный аэрокосмический университет им. Академика М.Ф. Решетнева, 2006.

6. Управление высшим учебным заведением в условиях инновационной экономики: научное и учебно-методическое справочное пособие / Под редакцией А.Н. Асаула. - СПб.: Гуманистика, 2007.


Review

For citations:


Galushkin A.A. Value of Strategic Planning to Ensure the Sustainability of the Business Structures of Education and Science: Experience and Problems. Entrepreneur’s Guide. 2017;(33):60-72. (In Russ.)

Views: 319


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)