Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Management of transaction entrepreneurial structures advertising services market

Abstract

An important issue of increasing the efficiency of enterprise structures on the modern market o fadvertising services is the management of transaction costs. This article discusses the main types of transaction costs arising at the functioning of the domestic advertising agencies (the costs of searching for information, the costs of negotiating and concluding contracts, the costs of measuring, the costs of specification and protection of property rights, the costs of opportunistic conduct), and also the recommendations on the regulation and optimization of the listed types of costs are made.

About the Author

I. M. Gurova
Russian academy of entrepreneurship
Russian Federation


References

1. Носова С.С. Микроэкономика. Макроэкономика. - М.: КноРус, 2013.

2. Олейник А.Н. Институциональная экономика: Учебник / Под общ. ред. А.Н. Олейника. - М.: ИНФРА-М, 2009.

3. Онтологическое расширение теории трансакционных издержек. Д.П. Фролов // Журнал «Alma mater» (Вестник высшей школы) Специальный выпуск «Премия Менегетти-2012», 2012 - Режим доступа: http://onto.ru/public/publications/meneghetti_2012/frolov.

4. Экономика. Университетский курс: Учебное пособие / Лемещенко П.С., Лаврухина И.А., Мельникова Н.А., Руденков И.А. и др.; Под ред. П.С. Лемещенко, С.В. Лукина. - Мн.: Книжный Дом, 2007.

5. Балабанов В.С., Гордеев В.В., Осокина И.Е. Глоссарий современных экономических терминов (русско-английский). - М.: АП «Наука и образование», 2005.

6. Балабанов В.С., Дмитриева Е.В. Сущность инвестиционной привлекательности предприятия // Ученые записки Российской Академии предпринимательства: Сб. научных трудов. Вып. 36. - М.: АП «Наука и образование», 2013. - С. 16-27.

7. Балабанова А.В. Управление экономическим ростом: модели и стратегии. - М.: Российская Академия предпринимательства, 2004

8. Дудин М.Н., Лясников Н.В., Похвощев В.А., Толмачев О.М. Формирование устойчивости предпринимательских структур в условиях трансформации конкурентной среды: Монография / Под ред. В.С. Балабанова. - М.: Издательство «Элит», 2013.

9. Лясников Н.В., Дудин М.Н. Организация стратегической устойчивости в разрезе концепции развития инновационной системы стратегического корпоративного управления на предприятиях промышленности // Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук. - 2009. - № 8. - С. 76-79.

10. Лясников Н.В., Дудин М.Н. Модернизация производства и генерирование инноваций как стимул сохранения стратегической устойчивости и конкурентоспособности предпринимательских структур // Актуальные вопросы инновационной экономики. - 2012. - № 1(1). - М.: Издательский Дом «Наука»; Институт Менеджмента и Маркетинга РАХН и ГС при Президенте РФ. - С. 90-99


Review

For citations:


Gurova I.M. Management of transaction entrepreneurial structures advertising services market. Entrepreneur’s Guide. 2014;(22):34-42. (In Russ.)

Views: 266


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)