Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

The social capital — the most important part of the capital of business

Abstract

More recently, in Russia it was believed that social capital is a contradiction, paradox, because the «social» is perceived as expensive, but the current state of business notes social capital, which determines the type of device at each stage of economic development of society.

About the Author

В. Верников
Российская академия предпринимательства
Russian Federation


References

1. Коулман Дж. Капитал социальный и человеческий // Общественные науки и современность. № 3, 2004.

2. Грицаенко В. Социальный капитал и гражданское общество М., 2005.

3. Т.Ю. Сидорина // «Журнал исследований социальной политики», № 3, 2007.

4. Солодовникова Е.Ф. Социальная составляющая промышленной политики предприятия. Екатеринбург: УрО РАН, 2006.

5. Коньков А.Т. Социальный капитал и экономическое взаимодействие. М.: Изд-во РУДН, 2006.

6. Шо Р. Ключи к доверию в организации. М., Изд-во «Дело», 2000.


Review

For citations:


  The social capital — the most important part of the capital of business. Entrepreneur’s Guide. 2013;(17):55-61. (In Russ.)

Views: 255


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)