Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Integration processes in preparation of the praktik oriented expert in the conditions of a university complex

Abstract

Topical issues realization of principles of innovative education in modern economic conditions on the basis of natural-science, humanitarian and vocational training are considered. These principles should be guided by requirements of a set of the markets of professions and specialties, to consider needs of social partners and business — partners of educational institution

About the Authors

Н. Загайнова
Высшый колледж ПГТУ «Политехник», Поволжский государственный технологический университет
Russian Federation


Л. Черкасова
Поволжский государственный технологический университет
Russian Federation


References

1. Концепция долгосрочного социально-экономического развития Российской Федерации на период до 2020 года. URL: http://www.zakonprost.ru/content/part/593274

2. Леонтьева Т. Университетский комплекс непрерывного профессионального образования // Высшее образование в России 2005г. № 4, С. 68-75.

3. Ломакина Т.Ю. Современный принцип развития непрерывного образования. М.: Наука, 2006.

4. Новиков А.М. Российское образование в новой эпохе / Парадоксы наследия, векторы развития. М.: Эгвес, 2000.

5. Новиков А.М. Системная теория развития профессионального образования // Специалист. 2011. № 3, C. 2.

6. Олейникова О. И. Некоторые аспекты развития непрерывного профессионального образования в Российской Федерации в свете реализации Международного проекта ДЕЛФИ — 2 // Высшее образование в России, 2005 г. № 8, С.151.

7. Распоряжение Правительства РФ от 7 февраля 2011 г. № 163-р «О Концепции Федеральной целевой программы развития образования на 2011—2015 годы».

8. Сергеева М.Г. Принципы развития непрерывного образования в условиях рынка // Среднее профессиональное образование 2012. № 3, С. 3—15.


Review

For citations:


 ,   Integration processes in preparation of the praktik oriented expert in the conditions of a university complex. Entrepreneur’s Guide. 2012;(16):104-113. (In Russ.)

Views: 240


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)