Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Formation of the company’s brand capital on the basis of different value assessment approaches

Abstract

The article deals with the formation of brand capital, the analysis of individual methods of valuation used in the practice of Young & Rubicam, Interbrand, Millward Brown. The model of BrandAsset Valuator brand evaluation is considered, the main parameters of the brand value are determined. The rating of top 10 most expensive brands in the world according to Millward Brown for 2017 is analyzed.

About the Authors

E. A. Sinelnikova
Moscow State Humanitarian Economics University
Russian Federation


N. I. Markina
L’Oreal
Russian Federation


References

1. Синельникова Е.А. Обеспечение конкурентоспособности организации в условиях современного рынка. В книге: Управление организацией: проблемы и решения. - Москва, 2016. С. 47-61.

2. Капферер, Жан-Ноэль. Бренд навсегда: создание, развитие, поддержка ценности бренда / Жан-Ноэль Капферер; пер. с англ. Е. В. Виноградовой; под. общ. ред. В. Н. Домнина. - Москва: Вершина, 2007. 448 с.

3. Муравский Д.В., Смирнова М.М., Алканова О.Н. Капитал бренда в современной теории маркетинга // Научные доклады. 2012. № 7 (R). - СПб.: ВШМ СПбГУ, 2012.

4. Garzema J., Lebar E., Rivers A. Measuring the contributions of brand to shareholder value (and how to maintain or increase them) // Journal of Applied Corporate Finance. Fall 2009. Vol. 21, No. 4. Pp. 79-88.

5. Керимова Ч.В. Аналитическое обоснование стоимости бренда как объекта рекламной деятельности // Учет. Анализ. Аудит. 2015. № 4 С. 101-111.

6. www.brandsandbranding.co.za/the-businessweek-interbrand-annual-ranking-of-the-2006-best-global-brands/.

7. www.brandz.com/article/global-2017-brandz-100-most-valuable-global-brands-2017-top-20-fastest-risers-2017.

8. Clifton R., Simmons J. Brand and branding (The Economist Series), 2003, 256 p.

9. Казначеева С.Н., Челнокова Е.А. Бренд как создание конкурентных преимуществ компании // Современные наукоемкие технологии. Региональное приложение. 2015. № 2 (42). С. 16-21.


Review

For citations:


Sinelnikova E.A., Markina N.I. Formation of the company’s brand capital on the basis of different value assessment approaches. Entrepreneur’s Guide. 2018;(40):235-244. (In Russ.)

Views: 346


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)