Formation of the company’s brand capital on the basis of different value assessment approaches
Abstract
About the Authors
E. A. SinelnikovaRussian Federation
N. I. Markina
Russian Federation
References
1. Синельникова Е.А. Обеспечение конкурентоспособности организации в условиях современного рынка. В книге: Управление организацией: проблемы и решения. - Москва, 2016. С. 47-61.
2. Капферер, Жан-Ноэль. Бренд навсегда: создание, развитие, поддержка ценности бренда / Жан-Ноэль Капферер; пер. с англ. Е. В. Виноградовой; под. общ. ред. В. Н. Домнина. - Москва: Вершина, 2007. 448 с.
3. Муравский Д.В., Смирнова М.М., Алканова О.Н. Капитал бренда в современной теории маркетинга // Научные доклады. 2012. № 7 (R). - СПб.: ВШМ СПбГУ, 2012.
4. Garzema J., Lebar E., Rivers A. Measuring the contributions of brand to shareholder value (and how to maintain or increase them) // Journal of Applied Corporate Finance. Fall 2009. Vol. 21, No. 4. Pp. 79-88.
5. Керимова Ч.В. Аналитическое обоснование стоимости бренда как объекта рекламной деятельности // Учет. Анализ. Аудит. 2015. № 4 С. 101-111.
6. www.brandsandbranding.co.za/the-businessweek-interbrand-annual-ranking-of-the-2006-best-global-brands/.
7. www.brandz.com/article/global-2017-brandz-100-most-valuable-global-brands-2017-top-20-fastest-risers-2017.
8. Clifton R., Simmons J. Brand and branding (The Economist Series), 2003, 256 p.
9. Казначеева С.Н., Челнокова Е.А. Бренд как создание конкурентных преимуществ компании // Современные наукоемкие технологии. Региональное приложение. 2015. № 2 (42). С. 16-21.
Review
For citations:
Sinelnikova E.A., Markina N.I. Formation of the company’s brand capital on the basis of different value assessment approaches. Entrepreneur’s Guide. 2018;(40):235-244. (In Russ.)