Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Modeling of the system of continuing professional education on the regional and Federal levels

Abstract

In the article the questions of modeling of the system of continuous professional education of specialists in the sphere of social work at the Federal and regional levels. The basic principles and approaches to formation of system of continuous education, the data of sociological research.

About the Author

O. N. Petrova
Academy of labor and social relations
Russian Federation


References

1. Асмолов А.Г Стратегия социокультурной модернизации образования: на пути к преодолению кризиса идентичности и построению гражданского общества // Вопросы образования. - 2008. - № 1.

2. Кондаков А.М. ФГОС общего образования и подготовка учителя // Педагогика. - 2010. - № 5.

3. Литвинова Н.П. Опыт обучения взрослых в городах Европы, Азии и России // Информационно-аналитический журнал «Аккредитация в образовании». URL: http://www.akvobr.ru (дата обращения: 26.03.2016).

4. Мое образование. URL: http://moeobrazovanie.ru/. (дата обращения: 26.03.2016 г.).

5. Петрова О., Ананченкова П. Непрерывное профессиональное образование как элемент национальной образовательной системы// Этносоциум и межнациональная культура. - 2016. - № 1.

6. Распоряжение Правительства РФ от 17.11.2008 г. № 1662-р (ред. от 08.08.2009) «О Концепции долгосрочного социально-экономического развития Российской Федерации на период до 2020 года». -Справочно-правовая система «Консультант Плюс». - http:// base.consultant.ru/.


Review

For citations:


Petrova O.N. Modeling of the system of continuing professional education on the regional and Federal levels. Entrepreneur’s Guide. 2016;(30):188-195. (In Russ.)

Views: 223


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)