Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Positioning the company in a competitive environment

Abstract

The article discusses the basic concepts ofpositioning, and competitive position of enterprises in the competition. In addition, the technology analyzes the formation of competitive advantages and principles of positioning in the competitive business environment.

About the Authors

R. S. Mansurov
Nizhny Novgorod state technical university of R.E. Alexeev
Russian Federation


E. S. Leshchenko
Nizhny Novgorod state technical university of R.E. Alexeev
Russian Federation


References

1. Тищенко А.Н. Формирование конкурентной позиции предприятия в условиях кризиса: монография / А.Н. Тищенко [и др.]. - Х.: ИД «ИНЖЭК», 2007.

2. Бараненко С.П. Формирование основных подходов к классификации конкурентоспособности / С.П. Бараненко, Е.С. Лещенко, Р.Ш. Мансуров // Путеводитель предпринимателя. - 2012. - № 16. - М.: Российская академия предпринимательства; Агентство печати «Наука и образование». - С. 7-17.

3. Лещенко Е.С. Определение конкурентоспособности предпринимательских структур участниками на разных уровнях управления / Е.С. Лещенко, Р.Ш. Мансуров // Ученые записки. - 2012. - № 32. - М.: Российская академия предпринимательства; Агентство печати «Наука и образование». - С. 195-203.

4. Мансуров Р.Ш. Определение основных участников при формировании конкурентоспособности компании / Р.Ш. Мансуров, Е.С. Лещенко // Путеводитель предпринимателя. - 2012. - № 16. - М.: Российская академия предпринимательства; Агентство печати «Наука и образование». - С. 168-178.

5. Мансуров РШ. Основные ценности и проблемы современных компаний действующих в рыночных условиях хозяйствования / Р.Ш. Мансуров, Е.С. Лещенко // Труды НГТУ им. Р.Е. Алексеева. - 2013. - № 2 (99). - Н. Новгород: НГТУ. - С. 289-294.


Review

For citations:


Mansurov R.S., Leshchenko E.S. Positioning the company in a competitive environment. Entrepreneur’s Guide. 2013;(21):211-224. (In Russ.)

Views: 322


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)