Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Regulation of business activity of the consumer market at municipal level

Abstract

In article actual problems of regulation of business activity in system of ensuring quality and competitiveness of the consumer market at municipal level are considered. A number of the factors which are negatively influencing development and functioning of business activity of the consumer market at municipal level in the Russian Federation are provided.

About the Author

A. S. Kuznecov
Russian academy of entrepreneurship
Russian Federation


References

1. Закон Российской Федерации от 7 февраля 1992 года № 2300-1 «О защите прав потребителей» (ред. от 28.07.2012)//Собрание законодательства Российской Федерации от 15 января 1996 г. № 3. Ст.140.

2. Першина А.С. Организационно-экономические аспекты развития предпринимательской деятельности на потребительском рынке // Автореф. дисс.. канд. экон. наук. - Волгоград. 2012.

3. Система муниципального управления: Учебник для вузов. 3-е издание, переработанное и дополненное / Под ред. В. Б. Зотова. - СПб: Питер пресс, 2007.

4. Российский статистический ежегодник. - М.: Росстат, 2012.

5. Интернет-ресурсы http://www.minpromtorg.gov.ru/ministry/strategic/ sectoral/9 (дата обращения к ресурсу 05 ноября 2013 года).


Review

For citations:


Kuznecov A.S. Regulation of business activity of the consumer market at municipal level. Entrepreneur’s Guide. 2013;(21):183-192. (In Russ.)

Views: 241


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)