Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

The mass media modernization resources in development of innovative economy

Abstract

Implementation of the innovative scenario of development of economy is impossible without active participation of mass media. Owing to political, sociocultural, economic and other conditions the Russian mass media develop non-uniformly. In the Republic of Tatarstan there are active processes of creation of new business models of mass media, symbiosis of print and electronic media.

About the Authors

Ф. Сафин
Институт социальных и гуманитарных знаний
Russian Federation


Э. Туганова
Институт социальных и гуманитарных знаний
Russian Federation


References

1. Ежегодное послание Президента Республики Татарстан Государственному Совету Республики Татарстан от 13 сентября 2012 года.

2. Ведомственная целевая программа «Совершенствование и развитие инфраструктуры информационного пространства в Республике Татарстан в 2011—2013 годах». Утверждена Распоряжением руководителя Республиканского агентства по печати и массовым коммуникациям № 2 от 18.01.2011 г.

3. Более подробно см.: Н. Кириллова. Медиасреда российской модернизации. М.: Академический проект, 2005, С. 52—53.

4. Становление СМИ в России как института демократии: политика государства и частных корпораций / Под ред. А. Н. Чумикова, Т. С. Иларионовой. М.: Альфа-Принт, 2003. С. 55—58.

5. Указ Президента РТ № УП-453 от 23.08.2007.


Review

For citations:


 ,   The mass media modernization resources in development of innovative economy. Entrepreneur’s Guide. 2012;(16):239-244. (In Russ.)

Views: 242


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)