Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Definition of key players in the formation of a company competitiveness

Abstract

The article deals with key players of business, whose interests are to ensure the competitiveness of enterprises. A brief overview of the main indicators of all participants at the micro and macro. On the basis of Laferra shows a possible inefficiency of the chosen enterprise development strategies.

About the Authors

Р. Мансуров
Нижегородский государственный технический университет им. Р. Е. Алексеева
Russian Federation


Е. Лещенко
Нижегородский государственный технический университет им. Р. Е. Алексеева
Russian Federation


References

1. Ламбен Ж.-Ж., Чумпитас Р., Шулинг И. Менеджмент, ориентированный на рынок. 2-е изд. / Пер. с англ. Под ред. В.Б. Колчанова. СПб.: Питер, 2012.(Серия «Классика МВА»).

2. Томпсон мл. Артур, А., Стрикленд III А., Дж. Стратегический менеджмент: концепции и ситуации для анализа, 12-е издание: Пер. с англ. М.: Издательский дом «Вильямс», 2012.

3. Kenichi Ohmae, «The Global Logic of Strategic Alliances», Harvard Business Review, March — April 1989, P. 143—154.


Review

For citations:


 ,   Definition of key players in the formation of a company competitiveness. Entrepreneur’s Guide. 2012;(16):168-178. (In Russ.)

Views: 254


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)