Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Fundamental models and management principles regional market of tourism

Abstract

The article considers the process of interaction between different sectors of the economy, representing the basic model for the perspective development of tourism. In this case, to increase the efficiency of mutually beneficial cooperation and development of tourism it is necessary to consolidate the efforts of public authorities and representatives of tourist business.

About the Author

Г. Лихошерстова
НИУ «Белгородский государственный университет»
Russian Federation


References

1. Барзыкин, Ю.П. Развитие туристской отрасли в России [Текст] / Ю. П. Барзыкин // Турбизнес. 2007. № 11. С. 18—20.

2. Боголюбов, В.С. Факторы и условия устойчивого развития системы туризма: региональный аспект [Текст] : монография / В.С. Боголюбов, С.А. Севастьянова. СПб.: Изд-во «Инфо-да», 2005.

3. Борисова, Е.А. Целевые программы как инструмент развития туризма в России [Текст] / Е.А. Борисова // Туризм: право и экономика. 2007. № 3. С. 9-13.

4. Елеева, З.Б. Туристская индустрия 10 лет спустя: прогноз развития отрасли [Текст] / З. Б. Елеева // Турбизнес. 2007. № 10. С. 64-66.

5. Калинина, Л.Е. Государственное управление в сфере туризма [Текст] / Л.Е. Калинина // Туризм: право и экономика. 2007. № 2. С. 4-9.

6. Моисеева, Т.В. Актуальные проблемы государственного регулирования развития туризма в России [Текст] / Т.В. Моисеева // Туризм: право и экономика. 2007. № 1. С. 2-4.

7. Попова, Р.Ю. Государственное регулирование, становление и развитие туризма в России [Текст]: учеб.-метод. пособие / Р.Ю. Попова. М.: МГГУ, 2001.


Review

For citations:


  Fundamental models and management principles regional market of tourism. Entrepreneur’s Guide. 2012;(16):161-167. (In Russ.)

Views: 230


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)