Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Favorable corporate image as one of factors of organizational success

Abstract

In article it is a question of corporate image as the factor and simultaneously an indicator of organizational success; the logic of its formation and base functions is analysed.

About the Author

Н. Горяйнова
Российская академия предпринимательства, филиал
Russian Federation


References

1. Чумиков А.Н. Связи с общественностью: теория и практика: Учеб. пособие. М.: Дело, 2003.

2. Даулинг Грэм. Репутация фирмы: создание, управление и оценка эффективности: Пер. с англ. М.: ИМИДЖ-Контакт, Инфра-М, 2003.

3. Богоявленский А.Е. «Понятия «имидж», «репутация» и «образ» в контексте «Критики чистого разума» И. Канта // Альманах «Акценты». Выпуск 5—6, 2004 г.

4. Хараш А.У. Смысловая структура публичного выступления (об объекте смыслового восприятия) // Вопросы психологии. 1978. № 4.

5. Джи Б. Имидж фирмы. Планирование, формирование, продвижение. СПб.: Издательство «Питер», 2000.

6. Голубкова Е.Н. Маркетинговые коммуникации. М.: Издательство «Финпресс», 2000.


Review

For citations:


  Favorable corporate image as one of factors of organizational success. Entrepreneur’s Guide. 2012;(16):87-94. (In Russ.)

Views: 226


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)