Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Russian retail: expantion to the regions and the organizing changes

Abstract

The relationship between the expantion to regions of Russian retail structures and their organizing changes is analysed. The region is considered as the set of businesses and also the principles of its operation. The new glance at the operation, development and transformation of the regional retail structures, systems and processes in them is considered in that context.

About the Author

Н. Высоцкая
Московский городской университет управления Правительства Москвы
Russian Federation


References

1. Владимирова И.Г. Дивизиональные структуры управления компанией. [Электронный ресурс]: //URL: http://www.stplan.ru/articles/ practice/statva13.htm (дата обращения: 20.06.11).

2. Высоцкая Н. В. Трансформация предпринимательства в постсоветской России: опыт, инновации и перспективы: Монография. М.: АП «Наука и образование, 2010.

3. Высоцкая Н. В. Трансформация предпринимательства в постсоветской России: управленческий аспект: Монография. М.: АП «Наука и образование, 2010.

4. Минцберг Г. Структура в кулаке: создание эффективной организации: пер. с англ. СПб.: Питер, 2001.

5. Сазонов О. Отраслевая стратегия / YII Международная конференция «Ритейл в России» // М.: Ведомости Форум. 2012. № 1.


Review

For citations:


  Russian retail: expantion to the regions and the organizing changes. Entrepreneur’s Guide. 2012;(14):027-034. (In Russ.)

Views: 249


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)