Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Hotel business of Republic Tatarstan: problems and development prospects

Abstract

Dynamics of indicators ofdevelopment of hotel business in Republic Tatarstan is considered. Laws and problems of its development are revealed. It is shown, what not mass building of hotels will create success to hotel business, and improvement ofquality and variety of offered competitive services.

About the Authors

Г. Стрекалова
Институт социальных и гуманитарных знаний
Russian Federation


Р. Чурбанова
Институт социальных и гуманитарных знаний
Russian Federation


References

1. Балашова Е.А. Гостиничный бизнес: как достичь безупречного сервиса / Е.А. Балашова. М.: Вершина, 2007.

2. Кононова И. В. Особенности менеджмента качества в организациях гостиничного типа / И. В. Кононова // Известия СПбГЭТУ «ЛЭТИ», Серия «Экономика и менеджмент организации», № 2, 2007. С. 99—106.

3. Севастьянова А. Региональное планирование развития туризма и гостиничного хозяйства / А.Севастьянова. М.: КНОРУС, 2007.

4. Территориальный орган федеральной службы государственной статистики по Республике Татарстан http://www.tatstat.ru.

5. http://www.kazan-hotel.ru

6. Бутко И.И. Туристический бизнес: основы организации / И.И. Бутко, Е.А. Ситников, Д.С.Ушаков. М.: Феникс, 2008.


Review

For citations:


 ,   Hotel business of Republic Tatarstan: problems and development prospects. Entrepreneur’s Guide. 2012;(13):253-261. (In Russ.)

Views: 492


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)