Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Особенности процесса ценообразования инновационных промышленных продуктов

Abstract

In article the role of the prices and process of pricing in the market economy conditions is considered, factors of formation of market price are reflected, features of pricing for an innovative industrial output are revealed, the problem of research and practical use of modern methods of pricingfor an innovative industrial output in the conditions of high complexity and dynamism of economic processes is proved, parametrical methods and models of pricing, a condition and sphere of their application are studied.

About the Author

В. Паршин
Российская академия предпринимательства
Russian Federation


References

1. Герасименко В.В. Ценообразование. М.: ИНФРА-М, 2008.

2. Желтяков Н.А., Маховикова Г.А., Пузыня Н.Ю. Ценообразование. М.: Эксмо, 2009.

3. Лев М.Ю. Ценообразование. М.: ЮНИТИ, 2008.

4. Семенова О.В. Особенности цен на современном этапе//Налоговый вестник. 2008. № 5.

5. Скляренко В.К., Прудников В.М., Акуленко Н.Б., Кучеренко А.И. Экономика предприятия (в схемах, таблицах, расчетах): Учебное пособие / Под ред. проф. В.К. Скляренко, В.М. Прудникова. М.: ИНФРА-М, 2008.

6. Райзберг Б.А., Лозовский Л.Ш., Стародубцева Е.Б. Современный экономический словарь. М.: ИНФРА-М, 2006.


Review

For citations:


  . Entrepreneur’s Guide. 2011;(11):201-206. (In Russ.)

Views: 312


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)