Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

The reasons interfering visit of paid sports and improving lessons by potential clients

Abstract

The article actualizes the problem of identifying the risks associated with the prediction of the possible reasons that prevent a visit paid health and fitness classes of economically active population. Presents the results of the survey of potential customers between the ages of 30 and 59 years who, in the opinion of the author may serve as a basis for making timely and correct measures for risk prevention.

About the Author

P. V. Pasechnik
Military physical training educational scientific center of Land Forces «Combined Military Academy of the Armed Forces of the Russian Federation»
Russian Federation


References

1. Бизнес-планирование и мониторинг деятельности физкультурно-оздоровительных комплексов. Изготовлено по государственному заказу Департамента физической культуры и спорта г. Москвы: методическое пособие. - М.: 2010. - 112 с.

2. Гусаков М.А. Педагогическая технология формирования навыков разработки бизнес-плана в процессе профессиональной подготовки руководителей спортивных организаций // Ученые записки университета им. П.Ф. Лесгафта. 2012. № 5(87). - С. 26-30.

3. Гусаков М.А. Факторы, определяющие необходимость формирования навыков разработки бизнес-плана у руководителей спортивных организаций // Ученые записки университета им. П.Ф. Лесгафта. - 2012. - № 6 (88). - С. 50-53.

4. Кандаурова Н.В. Маркетинг физкультурно-оздоровительный организаций, ориентированных на работу с женщинами: Автореферат на соискание ученой степени к. пед. н.: 13.00.04. - Москва, 2005. - 23 с.

5. Крылова В.М. Методы определения и повышения социально-экономической эффективности существующих физкультурно-спортивных сооружений // Вестник спортивной науки. 2004. № 1. - С. 50-53.

6. Филоненко Н.В. Особенности развития конкуренции в сфере услуг физической культуры и спорта / Н.В. Филоненко, Н.А. Ушакова // Путеводитель и предприниматель. Научно-практическое издание. - 2017. Вып. XXXIII. - С. 199-210.

7. Фирсова О.А. Управление рисками организаций. Учебно-методическое пособие. - Орел: МАБИВ, 2014. - 100 с.

8. Хазанова С.А. Управление спросом на услуги физкультурно-спортивных организаций как функция работников отрасли / С.А. Хазанова, И.К. Гунажоков, А.Г. Гонжук, И.Н. Манько // Вестник Адыгейского государственного университета. 2015. № 3(162). - С. 204-211.


Review

For citations:


Pasechnik P.V. The reasons interfering visit of paid sports and improving lessons by potential clients. Entrepreneur’s Guide. 2017;(34):205-211. (In Russ.)

Views: 250


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)