Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Improving the efficiency of enterprises on the basis of improved marketing activities

Abstract

Currently, there is a need to focus on market demand, the needs and requirements of the consumer in the scientific, technical, industrial and marketing activities of the enterprise. The article substantiates the use of marketing activities as a way to improve the efficiency of the enterprise.

About the Authors

O. V. Babich
Bryansk State Academician Petrovski University
Russian Federation


A. D. Kostromina
Bryansk State Academician Petrovski University
Russian Federation


References

1. Альтшуллер И.В. Стратегия и маркетинг: две стороны одной медали, или Просто о сложном / И. В. Альтшулер. - М.: Дело, 2016. 246 с.

2. Бабич О.В. Определение стратегии управления производственной деятельностью предприятия / О.В. Бабич // Российское предпринимательство. 2013. № 18/240. С. 95-101.

3. Бабич О.В. Совершенствование процесса стратегического управления промышленным предприятием /О.В. Бабич // Вестник БГУ. 2013. № 3. С. 9-13.

4. Балабанова А.В. Маркетинг в XXI веке / А.В. Балабанова // Путеводитель предпринимателя. 2017. № 35. С. 67-73.

5. Балабанова А.В. Маркетинговое исследование поведения потребителей информации/ А.В. Балабанова // Путеводитель предпринимателя. 2016. № 29. С. 26-37.

6. Балабанова А.В., Журалев Г.Т. Статистический анализ маркетинговой коммуникации. Ученые записки Российской Академии предпринимательства. 2016. № 48. С. 227-239.

7. Михеев А.А. Оценка эффективности маркетинговых мероприятий промышленного предприятия / А.А. Михеев // Маркетинг в России и за рубежом. 2017. № 6. С. 57-71.

8. Шорохов С.В. Комплекс маркетинга предприятия: проблемы планирования и оценки эффективности / С.В. Шорохов // Маркетинг и маркетинговые исследования. 2018. № 7. С. 317-322.


Review

For citations:


Babich O.V., Kostromina A.D. Improving the efficiency of enterprises on the basis of improved marketing activities. Entrepreneur’s Guide. 2019;(42):24-32. (In Russ.)

Views: 391


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)