Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Characteristics of sports events as a factor of increasing the efficiency of management in the scope of physical culture and sports

Abstract

In order to improve the management ofthe scope of physical culture and sports, it is necessary to classify sports events both in terms ofanalyzing the existing laws and in terms of their consumer properties. The article also explores the phenomenon of «sport for all» and its distribution in the assessment ofthe development ofthe scope of sport.

About the Author

A. A. Talalaev
Plekhanov University of Economics
Russian Federation


References

1. ФЗ от 04.12.2007 г № 329-Ф3 «О физической культуре и спорте в Российской Федерации».

2. Отчет ЮНЕСКО о развитии массового спорта.

3. Воробьев А.И., Гончарова Н.Ю., Гуреева Е.А., Кыласов А.В. Развитие студенческого спорта и популяризация здорового образа жизни как фактора управления процессами жизнеобеспечения РФ. - Москва, 2016.

4. Гуреева Е.А. Развитие рынка спортивных мероприятий. В сборнике: «Шаг в науку - 2017». Сборник статей победителей конкурса грантов научно-исследовательских работ студентов, аспирантов и молодых ученых. 2018. С. 98-103.

5. Гуреева Е.А. Эволюция рынка спортивных мероприятий // Ученые записки Российской Академии предпринимательства. 2018. Т. 17. № 2. С. 79-82.


Review

For citations:


Talalaev A.A. Characteristics of sports events as a factor of increasing the efficiency of management in the scope of physical culture and sports. Entrepreneur’s Guide. 2018;(40):253-261. (In Russ.)

Views: 330


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)