Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Strategy as a tool for promoting competitive advantages of the bank

Abstract

Various methods of achieving and retaining competitive advantages in the financial markets contributed to the diversity of forms of competition. In the article it is defined that in modern conditions of development of the Russian banking sector competitive strategy is an important tool for improving the competitiveness of its members on the targeted market segments and to ensure their financial sustainability in the long term.

About the Authors

E. I. Kuznetsova
Moscow University of the Ministry of Internal Affairs of the Russian Federation named V.Ya. Kikotya
Russian Federation


V. R. Nazirov
Russian academy of entrepreneurship
Russian Federation


A. V. Rusavskaya
Russian academy of entrepreneurship
Russian Federation


References

1. Друкер П.Ф. Задачи менеджмента в XX веке: учеб. пособие. - М.: Издательский дом «Вильямс», 2000.

2. Кузнецова Е.И., Бахметьева Е.С. Повышение конкурентоспособности банков в рамках реализации клиентоориентированной стратегии // Вестник Московского университета МВД России. - 2012. - № 10.

3. Кузнецова Е.И., Лаптев Д.Н. Текущее инвестиционное планирование как метод управления экономической безопасностью предприятия // Вестник Московского университета МВД России. - 2011. - № 4.

4. Портер М. Конкурентная стратегия. Методика анализа отраслей и конкурентов. - М.: Издательский дом «Альпина Бизнес Букс», 2006.

5. Русавская А.В. Влияние глобализации на развитие современной кредитной системы и общеэкономической ситуации в России // Путеводитель предпринимателя. - 2012. - № 13. - С. 246-252.

6. Русавская А.В. Роль и место кредитных институтов в современной экономической среде Российской Федерации // Ученые записки Российской Академии предпринимательства. - 2011. - № 29.

7. Русавская А.В. Развитие кредитной системы стимулирования инвестиционного процесса России: Автореферат диссертации на соискание ученой степени докт. экон. наук / Российская академия предпринимательства. Москва, 2011.

8. Русавская А.В., Дормидонтов А.В. Проблемы развития некредитных банковских продуктов в России // Путеводитель предпринимателя. - 2014. - № 23. - С. 252-258.


Review

For citations:


Kuznetsova E.I., Nazirov V.R., Rusavskaya A.V. Strategy as a tool for promoting competitive advantages of the bank. Entrepreneur’s Guide. 2016;(29):176-182. (In Russ.)

Views: 285


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)