Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

About the search of partners for strategic alliance

Abstract

The concept of search and choice of partners for strategic alliance taking into account the data revealed by method of the intellectual analysis Ї an intellectual method k - average types of «an involvement of business structures into activity of alliances» locates in the article. The basic principles and provisions of formation and use of system of information and technological support of search and choice of partners for strategic alliance are offered.

About the Authors

N. V. Vysotskaya
Moscow city university of management under the Governments of Moscow
Russian Federation


A. O. Kolodko
Moscow city university of management under the Governments of Moscow
Russian Federation


References

1. Высоцкая Н.В. Трансформация предпринимательства в постсоветской России: управленческий аспект. - М.: АП «Наука и образование», 2010. - С. 9, 76.

2. Козырьков С. Ю. Международные стратегические альянсы // Менеджмент. - 2007. - № 5(11). - С. 34.

3. Любушин Н. П., Лещева В. Б., Дьякова В. Г. Анализ финансово-экономической деятельности предприятия. - М.: Изд-во Юнити-Диана, 2002. - 461 с.

4. Миркин Б.Г. Введение в анализ данных: учебник и практикум для бакалавриата и магистратуры / Б.Г. Миркин. - М.: Издательство Юрайт, 2014. - 174 с. - Серия: Авторский учебник.

5. Шибаев М.А., Забудьков В.А. Международные стратегические альянсы как феномен глобальной экономики // Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. - 2015. - № 4. - С. 250-251.

6. Mirkin B. Core concepts in data analysis: summarization, correlation, visualization, Springer, 2011. - P. 250.

7. российских участников рейтинга крупнейших компаний мира по версии Forbes // Журнал «Forbes» [Электронный ресурс]. - Режим доступа: www.forbes.ru/kompanii-photogallery/resursy/256703-28-rossiiskikh-uchastnikov-reitinga-krupneishikh-kompanii-mira/photo/1.


Review

For citations:


Vysotskaya N.V., Kolodko A.O. About the search of partners for strategic alliance. Entrepreneur’s Guide. 2016;(29):57-71. (In Russ.)

Views: 238


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)