Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Market research of behavior of information consumers

Abstract

The article considers the essence and content of marketing research, information needs, and consumer behavior on the market of information services.

About the Authors

A. V. Balabanova
Russian academy of entrepreneurship
Russian Federation


G. T. Zhuravlev
Russian academy of entrepreneurship
Russian Federation


References

1. Балабанова А.В., Журавлев Г.Т. Методологические проблемы маркетингово-социальных исследований // Путеводитель предпринимателя. - 2015. - № 27. - С. 57-74.

2. Балабанова А.В., Журавлев Г.Т. Мотивы покупки товара (услуги) // Ученые записки Российской академии предпринимательства. -2015. - № 43. - С. 237-251.

3. Балабанова А. В. Переход к социально ориентированной модели экономического роста настоятельно необходим // Человек и труд. -2006.- №4. - С. 11-15.

4. Балабанова А.В., Балабанова О.Д. Антикризисное управление: четыре года спустя // Ученые записки Российской Академии предпринимательства. - 2012. - № 30. - С. 7-22.

5. Доклад о развитии человека 2010. Реальное богатство народов. Пути развития человека http: // www.un.org/ru/development/hdr/2010/hdr_2010_complete.pdf.

6. Горц А. Нематериальное. Знание, стоимость и капитал. - М., 2010.

7. Ковалевская Е.В. Социология. - М.: Изд. центр ЕАОИ, 2009.

8. Уэбстер Фрэнк Теории информационного общества. - М.: Аспект Пресс, 2004.


Review

For citations:


Balabanova A.V., Zhuravlev G.T. Market research of behavior of information consumers. Entrepreneur’s Guide. 2016;(29):26-37. (In Russ.)

Views: 285


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)