Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Conceptual fundamentals of formation and development of consumer societies

Abstract

The article discusses the purpose, objectives, features, value the need to create consumer societies, and the Union of Consumer Societies. The principles of operation and characteristics of the consumer society.

About the Authors

A. P. Breslavets
Belgorod state agricultural university of V.Ya. Gorin
Russian Federation


S. N. Zolotaryov
Belgorod state agricultural university of V.Ya. Gorin
Russian Federation


References

1. Закон РФ «О потребительской кооперации (потребительских обществах и их союзах) в Российской Федерации» от 19 июня 1992 г. № 3085-1 (в ред. 02.07.2013) // Правовая система «Гарант».

2. Вопросы потребительской кооперации Российской Федерации: Постановление Правительства РФ 24.01.1994 г. № 24 (ред. от 20.02.2002) // Правовая система «Гарант».

3. Возный А.М. Проектирование эффективной организационной структуры управления стоимостью портфеля проектов судостроительного предприятия/ А.М. Ввозный, К.В. Кошкин, А.Н. Шамрай, Т.А. Фарионова // Управление проектами и развитие производства, 2010 - № 2 (34) - С. 5-13.

4. Безгина О.А. Становление потребительской кооперации в пореформенной России // известия ПгПу им.В.Г. Белинского. - 2012. - № 27. - С. 485-487.

5. Ильина Л.И. Роль конкурентоспособности в повышении эффективности социально-экономической деятельности потребительской кооперации // Социально-экономические проблемы Севера: матер. I Северн, соц.-эколог. конгр. - Сыктывкар: КРАГСиУ, 2006. - 262 с.


Review

For citations:


Breslavets A.P., Zolotaryov S.N. Conceptual fundamentals of formation and development of consumer societies. Entrepreneur’s Guide. 2015;(28):17-32. (In Russ.)

Views: 266


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)