Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Methodological problems of marketin and social researches

Abstract

In the article problems of methodology of carrying out marketing and social researches rise. Various methods of carrying out these researches are considered.

About the Authors

A. V. Balabanova
Russian academy of entrepreneurship
Russian Federation


G. T. Zhuravlev
Russian academy of entrepreneurship
Russian Federation


References

1. ЭЭнджел Д. Ф., Блэкуэлл Р. Д., Миниард П. У. Поведение потребителей. - СПб.: Питер Ком, 1999.

2. Балабанов В. С., Кириллов В. Н., Юлдашев Р. Т. Методика преподавания экономических дисциплин. Основы лекторского мастерства. - М., 2000.

3. Журавлев Г.Т. Эмтиология (наука о поведении потребителей). - М.: Издательство МЭСИ, 2000. Издательство РАП, 2013.

4. Бодрийяр Ж. Общество потребления. Его мифы и структуры. -М.: Культурная революция, Республика, 2006 г.

5. Max Weber, in H.H.Gard and C.Wright Mills, From Max Weber: Essays in Sociology. - N.Y.: O.U.P., 1946.

6. Просветов ГИ. Маркетинговые исследования. - М.: «Альфа- Пресс», 2008.

7. Дурович А.П. Маркетинговые исследования в туризме. - СПб.: Питер, 2008.


Review

For citations:


Balabanova A.V., Zhuravlev G.T. Methodological problems of marketin and social researches. Entrepreneur’s Guide. 2015;(27):57-74. (In Russ.)

Views: 213


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)