Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Modern features of selling of insurance services in bancassurance system

Abstract

This article is devoted to studying of processes of interaction between banks and insurance companies in the process of selling their services within bancassurance system.

About the Authors

S. A. Kalugina
Moscow State University of economy, statistics and informatics
Russian Federation


M. K. Yurik
National research university «Higher School of Economics»
Russian Federation


References

1. «Bancassurance» в России и за рубежом. Интеграция страховых компаний и банков для реализации страховых услуг: Аналитическое исследование / П.А. Гришин, В.Н. Демченко, А.А. Цыганов; рук-ль авт. колл-ва А.А. Цыганов. - М.: Русский полис, 2004.

2. Property and Casualty Insurance Services: Competitive Conditions in Foreign Markets. United States International Trade Commission. - 2009. - March.

3. Insurers of Europe «European Insurance in Figures»: Statistics. - 2013. January. - № 46.

4. Брызгалов Д.В. Особенности каналов продаж страховых услуг в России. //Организация продаж страховых продуктов. - 2006. - № 1.

5. Водинский А.А. Взаимодействие банковского и страхового бизнеса: Тезисы // Шелковый путь: развитие отношений в условиях глобализации и интеграции. Материалы МНПК в 2-х томах. - Т. 1 / Под науч. ред. Ш.А. Курманбаевой. Семей. - 2014.

6. Gabriel Sensenbrenner. The insurance sector: a market and risk based review. Technical note // The World Bank. - 2013.


Review

For citations:


Kalugina S.A., Yurik M.K. Modern features of selling of insurance services in bancassurance system. Entrepreneur’s Guide. 2015;(26):160-167. (In Russ.)

Views: 297


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)