Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Formats of the enterprises of retail trade (on the example of X5 RETAIL GROUP N.V. )

Abstract

The review of formats of the retail trade enterprises which are most used in practical activities of largest «player» of the Russian consumer market is presented in article - X5 RETAIL GROUP N.V

About the Authors

S. A. Kalugina
Moscow State University of economy, statistics and informatics
Russian Federation


A. A. Makarov
Russian economic university of G. V. Plekhanov
Russian Federation


References

1. Чеглов В.П. Экономика и организация управления розничными торговыми сетями. - М.: Вузовский учебник; ИНФРА-М, 2012.

2. Попова И.Н. Особенности позиционирования торговых форматов в России // Практический маркетинг. - 2011. - № 3.

3. Шнорр Ж.П. Направления совершенствования стандартной номенклатуры розничных торговых предприятий //Известия Иркутской государственной экономической академии. - 2012. - № 6.

4. URL: http: х5.т (дата доступа: 02.09.2014).

5. Калугина С.А., Макаров А.А. Характеристика форматов российских предприятий торговли, в которых возможна реализация продукции, выпущенной под СТМ //Актуальные проблемы современности: международный научный журнал. - 2014. - № 2. - Караганды: РИО «Болашак-Баспа».

6. Калашников С.А., Жукова Е.В. Современные розничные торговые форматы и их конкурентные преимущества // Вестник Рязанского государственного университета им. С.А. Есенина. - 2009. - № 25.

7. Писарева Е.В. Дифференциация форматов розничной торговли в России и за рубежом в условиях изменения спроса и предложения на продовольственные товары // Вестник Ростовского государственного экономического университета. - 2012. - № 37.


Review

For citations:


Kalugina S.A., Makarov A.A. Formats of the enterprises of retail trade (on the example of X5 RETAIL GROUP N.V. ). Entrepreneur’s Guide. 2014;(24):304-310. (In Russ.)

Views: 269


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)