Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Factors affecting the development of commodity policy of the bakery industry

Abstract

The formation of an effective commodity policy is the basis for the economic success of the baking industry. Commodity policy is very important because a bread is a commodity of the first necessity and quickly loses its consumer characteristics, so it is necessary to meet the needs of customers in a timely manner and in the proper amount. The author investigates the factors influencing the formation of an effective commodity policy of the enterprises of the baking industry.

About the Author

I. G. Chernyshova
Bryansk State Academician I.G. Petrovski University
Russian Federation


References

1. Барамыко Л.В. Методические подходы к формированию и оценке эффективности товарной политики предприятия // Управление экономическими системами. 2012. № 12.

2. Соловьев Б.А. Маркетинг: учеб. - М.: ИНФРА-М, 2012.

3. Лобанова Ю.А., Чернышова И.Г. Рыночные механизмы управления товарной политикой на предприятиях хлебопекарной промышленности // Финансовая экономика, 2018. № 5. С. 355-358.

4. Одинцова Е.В. Методы формирования оптимального ассортимента производственной программы машиностроительного предприятия: дис. канд. экон. наук: 08.00.05 / Одинцова Екатерина Витальевна. - Иваново, 2009. 186 с.

5. Чернышова И.Г. Методы оценки эффективности товарной политики промышленного предприятия // Финансовая экономика. 2018. № 8. С. 524-527.


Review

For citations:


Chernyshova I.G. Factors affecting the development of commodity policy of the bakery industry. Entrepreneur’s Guide. 2019;(42):213-220. (In Russ.)

Views: 367


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)