Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Social networks as the instrument of customer acquisition for business

Abstract

This article is devoted to the analysis of social networks as instrument of customer acquisition for business. During work the relevance of the considered problem was revealed, works of various authors of rather this subject are studied, the concept of social networks is investigated, their main advantages in the sphere of involvement of clients are revealed, the analysis of the statistical data characterizing popularity of social networks is carried out, the main spheres of business to which clients by means of social networks and also the main ways used at the same time are attracted are revealed. In the conclusion the recommendations submitted on increase in efficiency of use of social networks for increase in the customer base are made.

About the Author

E. A. Kushkov
Financial University under the Government of the Russian Federation
Russian Federation


References

1. Алдарова И.К. Социальные сети как инструмент современного маркетинга // Бизнес-образование в экономике знаний. 2017. № 2 (7). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/sotsialnye-seti-kak-instrument-sovremennogo-marketinga (дата обращения: 17.03.2019).

2. Гераськина М.В. Instagram как перспективный инструмент для рекламной кампании в Интернете // Вестник науки и образования. 2018. № 12 (48). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/instagram-kak-perspektivnyy-instrument-dlya-reklamnoy-kampanii-v-internete (дата обращения: 17.03.2019).

3. Крылова Д. С. Влияние социальных сетей на рост компаний малого и среднего бизнеса // Стратегии бизнеса. 2017. № 12. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/vliyanie-sotsialnyh-setey-na-rost-kompaniy-malogo-i-srednego-biznesa (дата обращения: 17.03.2019).

4. Култышева О.М., Шушарина А.В. Специфика продвижения бизнеса в социальных сетях // Международный журнал гуманитарных и естественных наук. 2016. № 1. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/spetsifika-prodvizheniya-biznesa-v-sotsialnyh-setyah (дата обращения: 17.03.2019).

5. Слугина Ю. Н. Маркетинговые коммуникации в социальных сетях: проблемы и перспективы // Финансы: Теория и Практика. 2015. № 2 (86). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/marketingovye-kommunikatsii-v-sotsialnyh-setyah-problemy-i-perspektivy (дата обращения: 17.03.2019).


Review

For citations:


Kushkov E.A. Social networks as the instrument of customer acquisition for business. Entrepreneur’s Guide. 2019;(42):136-142. (In Russ.)

Views: 386


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)