Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

The results of the study relationship to the territorial brand of «Big Yalta» as a tourist resort

Abstract

Results of the empirical research of resort’s «Big Yalta» state and its perception by tourists and citizens are represented in the article. Based on the research findings, the program of this resort’s promotion is brought out and the recommendations for its further development are given. The purpose of this article is to identify the resort’s problems and development prospects to change its image perception among target audience. The article used general scientific methods: analysis, synthesis, online survey, association method.

About the Author

E. V. Dianina
State University of Management
Russian Federation


References

1. Акантинов А.Д. Территориальный маркетинга: отечественный и зарубежный опыт: информационно-методическое пособие / А.Д. Акантинов, А.В. Колик. - Мн., 2015. 100 с.

2. Ананченкова П.И., Кузнецов М.Ю. Туристический имидж дестинации (на примере Азербайджанской Республики) // Этносоциум и межнациональная культура. 2017. № 7 (109). С. 152-157.

3. Визгалов Д.В. Брендинг города. - М.: Фонд «Институт экономики города», 2011. 160 c.

4. Геобрендинг: практическая коммуникация в продвижении территорий. - Париж, 2014.

5. Капустина Л.М, Чернавских Е.Н. К вопросу о понятии территориального маркетинга / Л.М. Капустина, Е.Н. Чернавских // Известия Уральского экономического университета. 2011. № 5 (37).

6. Проект «Стратегии социально-экономического развития муниципального образования городского округа Ялта Республики Крым до 2030 года». [Электронный ресурс]. URL: https://yalta.rk.gov.ru/ru/document/show/9836 (дата обращения: 15.01.2019)


Review

For citations:


Dianina E.V. The results of the study relationship to the territorial brand of «Big Yalta» as a tourist resort. Entrepreneur’s Guide. 2019;(42):73-81. (In Russ.)

Views: 304


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)