Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Possibilities of electronic marketing and electronic communications for the present

Abstract

In the article the analysis of the modern media space from the point of view of opportunities and characteristics of electronic communication and opportunities given by marketing on the worldwide wide area network Internet is provided. The characteristic of Internet advertizing is considered, its features and opportunities for customers and suppliers of marketing services are analyzed. In the article it is shown that use of technologies of the virtual reality allows to move to absolutely new qualitative level of development in different knowledge domains already now.

About the Author

A. V. Balabanova
Russian Academy of Entrepreneurship
Russian Federation


References

1. Балабанова А.В., Бусыгин К.Д. Сущность, содержание и основные понятия стратегической устойчивости предпринимательских структур // Путеводитель предпринимателя. 2014. № 24. С. 63-72.

2. Балабанова А.В., Журавлев Г.Т. Статистический анализ маркетинговой коммуникации // Ученые записки Российской академии предпринимательства. Т. 16. № 1. С. 48-63.

3. Балабанова А.В., Журавлев Г.Т. Кластерный анализ маркетинговой коммуникации. Путеводитель предпринимателя. Научно-практическое издание. Вып. XXXIII - М.: Российская академия предпринимательства. Агентство печати «Наука и образование», 2017. C. 19-32.

4. Вирин Ф.Ю. Интернет-маркетинг. Полный сборник практических инструментов. - М.: ЛитРос, 2010.

5. Кастельс Мануэль. Информационная эпоха: экономика, общество и культура. -М.: Издательство ГУ ВШЭ, 2000. 39 с.

6. Кастельс М. Галактика Интернет: Размышления об Интернете, бизнесе и обществе (англ.) русск. / Пер. с англ. А. Матвеева / Под ред. В. Харитонова. - Екатеринбург: У-Фактория (при участии Гуманитарного ун-та), 2004. 328 с. (Серия «Академический бестселлер»).

7. Коллинз Р. Цепочки интерактивных ритуалов (2004), Подробнее на livelib.ru: https://www.livelib.ru/author/81169-rendall-kollinz

8. Мирзабеков А. Мобильный трафик в России растёт в 4 раза быстрее.. http://nova.rambler.ru/search?query=%D0%B3%D0%B5%D0% BD%D0%B4%D0%B8%D1%80%D0%.

9. Обухов Н., Кирьянова А., Смирнова И. Интернет-маркетинг с нуля https://infobit.me/threads/obuxov-internet-marketing-s-nulja-2016.18616/.

10. Седов К. У МТС впервые за два года существенно выросла выручка от Мобильных услуг. https://www.vedomosti.ru/technology/articles/2017/ 08/29/731379-mts-viruchka.

11. Уэллман Б. Место родственников в системе личных связей // Социол. исслед. 2000. № 6.

12. http://searchcio.techtarget.com/definition/e-business.

13. http://www.woweb.ru http://www.bizhit.ru/index/users_count/0-151.

14. http://www.bizhit.ru/index/users_count/0-151.


Review

For citations:


Balabanova A.V. Possibilities of electronic marketing and electronic communications for the present. Entrepreneur’s Guide. 2018;(39):23-35. (In Russ.)

Views: 344


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)