Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Motives of consumption of paid physical culture and health services for the adult population (gender aspect)

Abstract

This article deals with the problem, in particular the gender aspect, of the motivational factors of consumption when choosing paid physical culture and health services for adults, the results of a questionnaire of men and women of 30-59 years are given separately, conclusions of a recommendatory nature are presented.

About the Authors

P. V. Pasechnik
Military physical training, Educational scientific center of Land Forces, Combined Military Academy of the Armed Forces of the Russian Federation
Russian Federation


N. V. Filonenko
Russian state university of physical culture, sport, youth and tourism
Russian Federation


References

1. Бартенева Н.Е. Поведение потребителей на российском рынке фитнес-услуг: Дисс.. к-та соц. наук. - Иваново, 2017. - 189 с.

2. Бартенева Н.Е. Вовлеченность клиентов в занятия фитнесом как детерминанта их мотивации // Современное развитие науки: вопросы теории и практики: сб. материалов по итогам II-ой междунар. науч.-практ. конф. Москва, 1 июля 2016 г. Москва: Из-во НИЦ «Империя», 2016. С. 119-121.

3. Бартенева Н.Е. Гендерные особенности поведения потребителей на рынке фитнес-услуг: опыт эмпирического исследования // Научные дискуссии: материалы Междунар. науч.-практ. конф. «Тенденции и перспективы развития современного общества». - Воронеж, 30 июня 2015 г. - Воронеж: Изд-во «Научно-исследовательские публикации» ООО «ВЭЛБОРН», 2015. С. 39-432.

4. Василенко О.В. Потребительское поведение в гендерном аспекте // Материалы XIV Международной научной конференции студентов, аспирантов и молодых ученых «Ломоносов». Т. III. М.: Изд-во МГУ, ИТК «Дашков и Ко», 2007. С. 259-260.

5. Данченок Л.А. Исследование субъективно-мотивационных характеристик потребителей на рынке спортивно-оздоровительных услуг // Управление экономическими системами: электронный журнал. 2017. № 4.

6. Дронов Д.С. Особенности престижного потребления у российских жен щин // Женщина в российском обществе. 2011. № 2. С. 14-19.

7. Ермолаева П.О., Носкова Е.П. Основные тенденции здорового образа жизни россиян // Социологические исследования. 2015. № 4. С. 120-129.

8. Лисицкая Т.С., Кувшинова С.И. Социологический анализ доминирующих мотиваций занимающихся в фитнес-клубах // Теория и практика физической культуры. 2004. № 2. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://lib.sportedu.ru/press/tpfk/-2004n2/p37-38.ht.

9. Мамаева В.Ю. Гендерные особенности поведения потребителей // Вестник ТГУ. № 3. 2012. С. 87-97.

10. Счастливцева И.В., Веретенникова А.В. Мотивация женщин к занятиям фитнесом // Современные проблемы науки и образования. 2013. № 6. С. 1-7.

11. Тиунова О.В. Практические аспекты мотивации к занятиям физической культурой и спортом [Текст] / О.В. Тиунова // Физической воспитание и детско-юношеский спорт. 2012. № 4(6). С. 54-65.


Review

For citations:


Pasechnik P.V., Filonenko N.V. Motives of consumption of paid physical culture and health services for the adult population (gender aspect). Entrepreneur’s Guide. 2018;(37):182-191. (In Russ.)

Views: 272


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)