Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Inter-subjective influence in contemporary society: socio-psychological aspects

Abstract

In the presented article socio -psychological mechanisms and basic principles of intersubjective mutual influence in a context of contemporary social reality are considered, and also possible ways of overcoming the arising manipulations are designated.

About the Authors

M. .. Yuzhanin
Moscow aviation institute (National research university)
Russian Federation


N. S. Yuzhanina
Московский авиационный институт (Национальный исследовательский университет)
Russian Federation


References

1. Андреева Г.М. Социальная психология. - М.: Аспект-Пресс, 2014.

2. Джесси Р. Эксперимент Милгрэма. - М.: Книга по требованию, 2012.

3. Карнеги Д. Как завоевать друзей и оказывать влияние на людей. - М.: Попурри, 2004.

4. Конецкая В.П. Социология коммуникаций - М.: Международный университет Бизнеса и Управления, 2005.

5. Милгрэм С. Подчинение авторитету: экспериментальное исследование. - М., 1985.

6. Милгрэм С. Эксперимент в социальной психологии. - СПБ: Питер, 2000.

7. Московичи С. Век толп. Исторический трактат по психологии масс. - М.: Академический проект, 2011.

8. Федотова Л.Н. Социология массовых коммуникаций. Теория и практика. - М.: Юрайт, 2014.

9. Чалдини Р. Психология влияния. - СПБ: Питер, 2015.

10. Чамкин А.С. Социология коммуникаций. Учебное пособие. - М.: Инфра-М, 2014.

11. htpp://www. helpiks.org/3-13429.html.


Review

For citations:


Yuzhanin M..., Yuzhanina N.S. Inter-subjective influence in contemporary society: socio-psychological aspects. Entrepreneur’s Guide. 2015;(28):320-333. (In Russ.)

Views: 257


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)