Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

The use of extra-budgetary education programmes for the purpose of increase of motivation of teachers of higher educational institutions

Abstract

The article discusses the necessity of using extra-budgetary education programmes for the purpose of improving the incentives and remuneration of employees of higher educational institutions. Analyzed industry statistics. The authors propose a number of measures for the organization of extra-budgetary funding of the educational process and improvement of system of motivation of scientific and pedagogical workers.

About the Authors

M. S. Solovtsova
VPO «Academy of civil protection of EMERCOM of Russia»
Russian Federation


S. A. Shapiro
Russian аcademy of entrepreneurship
Russian Federation


References

1. Блинов А. Технопарки: сущность, проблемы формирования // Маркетинг. - № 3. - 1997.

2. Грудзинский А.О. Университет как предпринимательская организация. https://docviewer.yandex.ru.

3. Скрипак Е.И. Институциональная организация производства образовательных услуг: Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата экономических наук. - Кемерово: КемГУ, 2003.

4. B. R. Clark. Creating entrepreneurial universities: organizational pathways of transformation. Issues in Higher Education. Paris: IAU Press, Pergamon, Elsevier Science 1998.

5. Балабанова А.В., Шкарин А.Ю. Предпринимательские аспекты образовательной деятельности // Путеводитель предпринимателя. Вып. 21. - М.: Российская Академия предпринимательства. Агентство печати «Наука и образование», 2014. - С. 23-29.

6. Балабанова А,В., Федорова И.Ю. Эмерджентность как проявление особых свойств системы финансирования образовательных услуг // Ученые записки Российской академии предпринимательства. Вып. 40. - М.: Российская академия предпринимательства; АП «Наука и образование», 2014. - 200-215.


Review

For citations:


Solovtsova M.S., Shapiro S.A. The use of extra-budgetary education programmes for the purpose of increase of motivation of teachers of higher educational institutions. Entrepreneur’s Guide. 2015;(28):241-253. (In Russ.)

Views: 224


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)