Preview

Entrepreneur’s Guide

Advanced search

Incentives the work to teaching staff as the factor influencing the quality of the educational process

Abstract

In the article considers the methods of to higher educational institutions teachers’ labor. Analyzed forms of incentives that improve the quality of teachers work. Conclusions are drawn about the need to match the motivational expectations of scientific and pedagogical workers to the methods of the higher educational institutions compensatory policy.

About the Authors

M. S. Solovtsova
Academy of civil defense EMERCOM of Russia
Russian Federation


E. A. Popova
Academy of civil defense EMERCOM of Russia
Russian Federation


References

1. Совершенствование системы стимулирования труда работников сферы высшего образования: монография / М.С. Соловцова, П.И. Ананченкова, С.А. Шапиро. - Москва, Берлин: Директ-Медиа, 2017. - 139 с.

2. Соловцова М.С. Инновационные подходы к повышению эффективности стимулирования труда персонала высших учебных заведений // Интернет-журнал «НАУКОВЕДЕНИЕ». 2015. Том 7, № 5.

3. Шапиро С.А., Основы трудовой мотивации. - М.: КНОРУС, 2016. С. 162.

4. Шапиро С.А., Социально-экономические аспекты трудовой деятельности. Монография. - М.: ИД «АТИСО», 2011. С.121.


Review

For citations:


Solovtsova M.S., Popova E.A. Incentives the work to teaching staff as the factor influencing the quality of the educational process. Entrepreneur’s Guide. 2017;(36):218-227. (In Russ.)

Views: 279


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-9885 (Print)
ISSN 2687-136X (Online)